Vnímání současných lázní

Lázně jsou většinou veřejnosti vnímány jako místo, kam se jezdí na léčebné pobyty placené zdravotní pojišťovnou. Lázně by neměly  pro své provozy hledat klienty po celém světě , ale více se zaměřit na aktuální poptávku trhu. Orientace pouze na jednu, cílovou skupinu a neodpovídající infrastruktura požadavkům nových cílových skupin, byl léta kámenem úrazu českých lázní. Chtějí-li české lázně přežít, musí se hlouběji zabývat tím, po čem je na trhu poptávka a nejezdit po celém světě a pod cenou hledat toho správného  klienta.


Mnoho lidí i dnes vnímá LÁZNĚ jako lepší NEMOCNICI. Jakmile někdo vysloví , že jede do lázní, tak první bezprostřední reakce lidí, je, že jste nemocný, že Vás něco trápí, nebo primárním důvodem bývá rekonvalescence po operaci. Moderní lázeňská místa, lázně by měla současně  evokovat pocity relaxace, prevence, krásy, romantiky, well being,  pohody, rodinné dovolené. 

Kdo  z klientů vyhledávající wellness pobyty  si bude vybírat místo na trávení své dovolené připomínající nemocniční prostředí? Lázně v dřívějších letech více směřovaly k nemocničním standardům, přičemž dnešní lázně musí nakročit k hotelovým standardům, a budovat si image turistické destinace, jejíž součástí je i lázeňství.  Možná se tak již děje, ale jen velmi pomalu.

Autor: Roman Taťák