"Aroma marketing - v dubnovém magazínu Noviny nejen pro penziony !"

Rozhovor s  Yvetou Sommerovou,  šéfredaktorkou Novin nejen pro penziony. "Cílem novin i webu je informovat, přinášet názory odborníků a inspirovat ke zlepšování služeb v cestovním ruchu."


Internetový magazín Noviny nejen pro penziony vychází od poloviny loňského roku. Kde se zrodil nápad na vydávání tohoto titulu?

Noviny nejen pro penziony vznikly na základě poznatků ze seminářů, které jsme ve spolupráci s poradenským portálem Vlastní cesta.cz organizovali. Viděli jsme, že majitelé některých penzionů mají potřebu řešit každodenní problémy, chtějí se poradit s ostatními provozovateli, ale hlavním problémem je čas. V období sezóny jsou zaneprázdnění péčí o své hosty a nemohou se věnovat marketingovým aktivitám, natož se účastnit nějakého semináře. Cílem novin i webu www.propenziony.cz je informovat, přinášet názory odborníků a inspirovat ke zlepšování služeb v cestovním ruchu. 

Dubnové číslo internetových Novin nejen pro penziony se věnuje tématu Vůně domova. O čem se můžeme v magazínu dočíst? 

Dubnové číslo je voňavé. Zabrousili jsme do tajů aromaterapie a bylin, které nás mohou přitahovat nebo naopak nám vonět nebudou. Připravili jsme sloupek s jarními vůněmi a s příchodem dalších ročních období se mohou čtenáři těšit i na představení vůní letních, podzimních a zimních. Zaměřili jsme se na to, že lidé vnímají svět mnoha smysly. Vůně mohou umocnit dojem z pobytu v jakémkoli zařízení a mohou pomoci lépe si daný objekt zapamatovat. Čím více smyslů je do vnímání zapojeno, tím lépe. 

Přinášíte marketingové tipy a rady. 

Snažíme se prezentovat ověřené marketingové tipy, které fungují v praxi. Nejde o to, jen číst o zajímavých věcech. Chceme naše čtenáře inspirovat ke zlepšení svých služeb, což mnohdy není ani o penězích, ale o vůli něco změnit. V každém čísle přinášíme medailonky z penzionů, které se chtějí podělit o své zkušenosti a sdělit, jak to u nich funguje. Představujeme také nový projekt online vzdělávání www.vlastni-poznani.cz, kde je připravena první znalostní linie věnovaná cestovnímu ruchu. Název má velmi jednoduchý, Marketing pro penziony.  

Jaké marketingové tipy jste připravili na duben? 

Představujeme relativně nový marketingový směr - aroma marketing. Ten se zaměřuje na oblast působení vůní na lidské chování. Čich se podílí nejen na utváření prvního dojmu, ale mnohdy rozhoduje o dalším chování. Jemné vůně vyvolávají příjemné pocity, pocit důvěry a bezpečí, lidé pak na takových místech rádi setrvávají. Naopak nepříjemné pachy odrazují. Vzhledem k umístění a zaměření daného penzionu je možné jeho atmosféru umocnit pomocí vůní. Určitě je vhodné obrátit se na aromaterapeuty nebo na specialisty v oboru aroma marketingu. Z nepřeberného množství vůní od sladkých vůní a dřevitých, vůních kávy až po vůně cukrového melounu, pomohou vybrat vůni na míru.    

 

 

Ing. Yveta Sommerová šéfredaktorka Novin nejen pro penziony 

e-mail: redakce@propenziony.cz

www.ysomarketing.cz, www.propenziony.cz