Větší podpora turistických destinací regionálním výrobcům

Moderní turistické a lázeňské destinace vidím ve vyvážené symbióze všech aktérů cestovního ruchu,  konceptu obchodních pasáží s regionálmi výrobci, doplněné o služby s krásou a zdravím, což je atraktivní nejen pro lázeňské, hotelové hosty, ale i pro jednodenní rodinné nákupní turisty.


Budoucnost mají decentní obchodní pasáže, ne prázdné kolonády, připomínající spíše skanzeny minulých let, které přímo ve středu města, či lázní jen podtrhují služby v rozsahu a úrovni 70 let, včetně stejného sortimentu, který je zaměřen pouze na laciné produkty či výrobky pro zahraniční zákazníky typu, sklo, kterých v českých obchodech ubývá. Zde se dostavám k nejpodstatnější myšlence této sekce, a to změnit strukturu majitelů a nabídky služeb lázeňských areálů! Tímto krokem mohou oslovovat cílové skupiny, které mohou do daných lokalit jezdit nakupovat, a při té příležitosti si budovat vztah k danému místu   Navrhuji společnou propagaci regionu s výrobky dané destiance např. Perla Zlínska.

Návodem na vytváření  nového PR  a budování značky je spojení s regionálními výrobci a propojení značek jako PERLA REGIONU, Produkt Zlínského kraje nebo jiné označení. Neúspěch těchto aktivit spočívá právě v tom, že v ČR nefungují jednotlivé destinační managementy na úrovni měst a obcí, kterým se nedaří  s jednotlivými podnikateli  vykomunikovat společný projekt.

Česká Republika je spojována s pivem, sklem  globálně, ale není na rozdíl od západoevropských destinací komunikována s nejužší vazbou na regionální produkt na úrovni krajů, který je neodmyslitelně spjat s tou či onou turistickou destinací. Ta tradice tu chybí, a je nutno je začít budovat a podporovat.

V České republice existují certifikáty kvality jako například potravina regionu – regionální potravina Zlínského kraje. Je však důležité shodnout se na jedné regionální certifikaci, kterou musí uznat kraj a propojit marketing regionálních produktů s marketingem v cestovním ruchu.

Samostatné certifikace regionálních výrobků bez propojení přímo do cestovního ruchu nemají smysl a dlouhé trvání, proto zaznamenáváme dokola opakující se pokusy o nové značky jako např. Perla Zlínska, Výrobek zlínského kraje či označení Klassa apod.

Pro potřeby cestovního ruchu by bylo vhodné vytipovat max 5 - 10 nosných TOP výrobků a výrobců a zapojit je do marketingu cestovního ruchu.

Autor: Roman Taťák