2. 4. 2015
Osobnost wellness terapeuta
Nabídka kvalitních služeb a profesionální wellness menu je důležitá, ale samo o sobě nestačí. Pěkné a klidné prostředí by mělo dnes už být samozřejmostí. Atmosféru porozumění a dokonalé péče utváří z podstatné části kvalita personálu. Kvalifikovaný a vysoce motivovaný personál je rozhodujícím faktorem úspěchu celého wellness.
Co dnes očekávají klienti od wellness?
- Služby poskytované odborníky a profesionály, kteří se jim budou plně věnovat.
- Pomoc se změnou životního stylu.
- Očekávají techniky a dovednosti, jež by mohli využít ve svém životě.
- Chtějí lépe porozumět svému tělu a dále s ním pracovat.
Mění se role terapeutů
- Terapeut je průvodcem na cestě k cíli
- Terapeuti jsou konzultanti/koučové – předávají lidem informace, učí je nové dovednosti, ukazují, jak navázat pozitivní vztah se svým tělem.
- Pomáhají lidem zaměřit pozornost na jejich životní styl, uvědomit si špatné návyky a ukázat možnosti, jak se cítit lépe a zdravěji.
- Ukazují metody a postupy, jak překonávat překážky. Systematická práce – nic nelze uspěchat – pomalu, ale jistě. Jde o změnu návyku.
Nedostatek kvalifikovaných odborníků
- Wellness sektor patří dnes k rychle se vyvíjejícím oborům a poslední roky jde o neustále rostoucí trh. Vzdělávací systém s tímto tempem rozvoje nestačí držet krok.
- V lázeňských a rekreačních oblastech s vysokou koncentrací hotelů a wellness zařízení je všeobecně problém sehnat kvalifikovaný personál. Svou podstatnou roli zde sehrává také vliv sezónnosti, který je historicky dán a vnímán zákazníky.
- Studie pro globální Wellness&Spa Summit 2013 uvádí, že až 95% zaměstnavatelů ve wellness uvádí problémy při hledání kvalifikovaného personálu. poptávka tedy výrazně převyšuje nabídku, ale celkově chybí – kvalita!
- Personálně problematickou je také pozice wellness (spa) manažera. Tato osobnost musí mít pro wellness nejen srdce, ale i hlavu – měl by ovládat prakticky různé terapeutické techniky, komunikační dovednosti a lidský přístup, současně však nesmí postrádat marketingového a obchodního ducha.
Vzdělávání personálu, motivace
- Naprosto klíčovou roli sehrává průběžné vzdělávání a proškolování celého personálu a jeho průběžná motivace.
- Důležitý je také pocit sounáležitosti s celým týmem a zároveň vědomí, že úspěch jeho práce závisí na jeho vlastních schopnostech, dovednostech a zkušenostech v oboru.
- Každý terapeut by měl znát alespoň esenci jednotlivých oblastí - jako je pohyb a cvičení, výživa, apod. – ideálně je v týmu vždy alespoň jeden specialista na danou oblast.
První dojem
- První okamžiky ve wellness jsou rozhodující pro celý další průběh. Naladění na vlnu relaxace a uvolnění. Jaký dojem na mě udělala wellness recepce a pobyt zde?
- Důležitost prvního dojmu – vnímání všemi smysly. První dojem dělá na zákazníka zaměstnanec (jeho celkový dojem – osobnost, vzhled, vystupování a chování, slovní projev), teprve potom prostředí.
- Jedná se o velmi přirozené navázání kontaktu a významný moment při budování důvěry.
Budování důvěry klienta
- Služby wellness jsou intimního charakteru a pokud mají být úspěšné, je získání důvěry klienta od počátku naprosto klíčové (nejen k personálu, ale k celému welness).
- Bez důvěry klienta nemůžeme počítat s jeho pravidelnými návštěvami našeho provozu – nemůžeme se dál rozvíjet a růst.
Přidaná hodnota
- Získá-li klient pocit, že kromě fyzické relaxace a regenerace dostává také něco navíc, nebude již pro jeho další návštěvu či objednání služby kritérium cena.
- Pozitivní zkušenost probouzí zájem o další procedury, často se lidé také dělí o své zkušenosti s ostatními – jedná se tedy o velmi mocný marketingový nástroj a propagaci wellness. Většina lidí dává jednoznačnou přednost doporučení důvěryhodné osoby při rozhodování o službách osobního charakteru.
Přístroje nenahradí lidskou službu
- V přetechnizovaná a globalizované společnosti dochází k odcizování, ztrátě přímé komunikace a osobního kontaktu – chybí blízkost a dotek. Lidé intuitivně vyhledávají to, čeho mají nedostatek.
- Wellness služby vždy závisely a budou záviset na osobním lidském kontaktu a kvalitě doteku.
- Sebelepší vybavení a nejmodernější hi-tech technologie tento fakt nikdy nenahradí.
- Technologie může efektivně doplnit, ale nikdy ne nahradit lidskou službu.
Ve wellness by měli pracovat odborníci, kteří dokáží poskytnout služby šité „na míru“, a namíchat vhodný koktejl wellness pro jednotlivé tržní segmenty. Pouze dobře sehraný wellness tým dokáže vytvořit a udržet silnou image a značku, která dlouhodobě oslovuje a přitahuje klienty.
Závěrem
Wellness jako stav pohody, optimálního zdraví a harmonie těla a ducha najdeme jen a pouze uvnitř sebe sama jako důsledek našeho kvalitního života po všech stránkách. Lze tedy bez nadsázky kontatovat, že nejdůležitější wellness centrum se nachází v každém z nás a kvalita jeho služeb závisí pouze na našem rozhodování. Wellness služby a wellness hotely by nás především měli vést k uvědomění si této skutečnosti a měly by nám ukázat způsoby, jak wellness integrovat do každodenního žití a bytí.
NOVINKY
Kariéra v hotelnictví & wellness
Hledáte pozici odpovídající Vašim platovým představám a kvalifikaci? Napište nám !
Nabídka práce v ČR
Máte zájem pracovat hotelnictví a lázeňství? Staňte se našimi faoušky & sledujte TOP NABÍDKY na FACEBOOKU